tirsdag, januar 02, 2007

GODT NYTT ÅR!

Så var vi i 2007.
Men siden jeg er student så begynner liksom ikke et nytt år før ut i august en gang.
Dette er jo skoleåret 2006/2007.
Et forsett jeg har for dette siste halvåret av 2.klasse på kunstskolen jeg går på, er å jobbe mer konsentrert med det jeg holder på med.
Jeg er for gammel til å bare dingle meg igjennom pensum..
For er det ikke billedkunstner jeg vil bli?
Er det ikke det som er mitt livskall?
Er det ikke det jeg er?
Isåfall så må jeg sette alt inn på dette og slutte å være en "tusenkunstner" som kan litt om alt!
Hører du,Maya??
KONSENTRASJON!!
Det er mitt nyttårsforsett.

7 Comments:

Blogger Roy-Olav said...

Godt nytt år og Herrens rike velsignelse over deg, Maya!

8:18 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Kjenner meg litt igjen i det der, men ikke som kunstner men som allrounder. Liker for mye. Får ikke kjøpt bøker, plater, filmer, klær fordi det er for mye jeg har lyst på. Og så er det så mye jeg har lyst å gjøre at jeg ikke gjør noen ting for jeg er ikke sikker på om det er dette jeg har mest lyst til å gjøre eller om det er noe annet som jeg egentlig vil mer. Og jeg er 37! Well, konsentrasjon er et godt råd, og jeg har funnet ut at jeg skal konsentrere meg om en ting av gangen og nyte av det. Så lever jeg iallfall mens jeg lever. Well, det ble en liten mini-post i din post. Du får ha meg unnskyldt. Og godt nyttår forresten! Håper du lykkes bra med studiene!

10:34 p.m.  
Blogger impastorale said...

Enig med deg, og dine tanker.Man kan rett og slett ikke bli like god i alt.Bestem deg for et område (medie) du liker, og sett deg et mål med at dette skal du være jævelig god i om noen år,for år tar det.
Finnes 1000 måter å gjøre en ting på, så man trenger ikke å kjede seg av den grunn. Alt for mange "teoretikere" og klovner i denne kunstverdenen,..De tenker og funderer så mye at det hindrer dem i å visualisere.)

12:49 a.m.  
Blogger Berit said...

Vel, jeg må nok innrømme at jeg faktisk liker å gjøre alt mulig, og jeg får da gjort litt også.. Har vel egentlig ikke noe mål om å bli verdensmester i noe. Men jeg brukte da endel år på å bli god student, og nå har jeg brukt noen år på å bli god husmor - syns vel sjøl jeg har lykkes rimelig bra med det! Men hva nå? Ønsker jo egentlig å bli en fantastisk inspirerende lærer da, og en rå forkynner. Jeg har begynt i det små, så vi får se! (og se å få sjekka bloggen min da!!)

10:38 a.m.  
Blogger Himayalaya said...

Hei alle sammen!
Roy-olav:Takk!og ditto!:)
torgils:godt jeg ikke er alene! Kjenner meg spesiellt igjen i det du skriver om å ikke få gjort noe fordi du ikke vet hva du har mest lyst til..smilte godt av den..:)Og:skriv så langt du vil du!det er bare hyggelig!
impastorale:gode råd det der du skriver. og dem synes jeg ikke det er for mange av.Er godt med tilbakemeldinger fra folk som har gått en bit før en!Tror jeg skal gjøre,som du sier,og satse på det jeg kan best.Og:JA,det er altfor mye intellektualisering i kunsten!Håndtverket som skal gjøre visualiseringen mulig kommer helt i bakgrunnen.
Søs:Må du se å få spilt inn sangene dine!!

4:59 p.m.  
Blogger Himayalaya said...

Torgils:jeg har forresten nettopp skrevet et innlegg på den andre bloggen min om noe av det du skriver om

5:30 p.m.  
Blogger Berit said...

Litt refs her ja.. Har faktisk prøvd, men klart ikke å få sangene inn på dataen og så ut igjen på en CD. Er som kjent ikke noe datageni.. Men jeg får vel prøve igjen!

8:21 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home

Free Counter