fredag, april 20, 2007

6 ting du ikke visste om meg..(eller...)


Da har jeg fått utfordringa av Torgils..Skal opplyse dere om 6 ting dere ikke vet om meg.
Ble veldig frista til å fortelle om 6 ting dere IKKE vil vite om meg..hehe...
Vi får se hvor det ender..

1.Da jeg var 12 år var jeg fotballidiot.
Jeg var skikkelig guttejente og hadde tapetsert pikerommet med fotballplakater og bilder av biler og motorsykler.
Jeg så ut som en gutt og oppførte meg som en gutt.
Dette var også siste året jeg var sprek.
I 6.klasse løp jeg raskest av alle på skolen på 60 meter.Løp på 8.5!
(Da jeg var 13 begynte jeg å røyke..)

Dette året starta jeg forresten en skogbrann..
Jeg skulle bare pyre på noe gress i veikanten..Så tok det helt av..
Jeg løp hjem og ropte:"Det brenner i skævven! Det brenner i skævven!!.."
Så løp hele familien ut og begynte å slokke før brannvesenet kom.
(Jeg la meg i senga og dro dyna godt over hodet...)
Det gikk bra.Ble ikke tatt for det engang.
Men ryktene gikk jo og 17.mai toget det året gikk forbi plassen jeg hadde brent ned noen kvadratmeter med skaug..flaut!

2.Jeg har alltid vært hevngjerrig.
Da jeg i 7.kl på Alværn ungdomskole på Nesodden ble spurt av en gutt i 9.kl om han kunne få se på bildene av biler(som jeg hadde i lommeboka...) Så viste jeg ham entusiastisk et bilde av yndlingsbilen min.
Da han fikk holde bildet for å ta det i nærmere øyesyn,trodde jeg,så holdt han det opp foran meg og rev det i to...
Da langa jeg ut et svingslag av all min kraft som traff ham rett over kinnbeinet så det sang..og siden jeg var sprintdronning fremdeles(hadde ikke røyka så lenge)så klarte jeg å løpe fra ham og søke tilflukt på jentedoen før hans vrede innhenta meg.
(Gud får tilgi meg ,men det slaget gjør litt godt å tenke på enda.. he he:) )

3.Da jeg begynte i 8.klasse etter at vi hadde flytta hit til sørlandet gikk jeg alltid med en stygg lyseblå caps som jeg nekta å ta av meg i timen.På rektors kontor argumenterte jeg sterkt for at dette var endel av min yttringsfrihet..Jeg fikk overbevist ham..

4.På videregående var det alltid så mye annet å gjøre at jeg sjelden klarte å somle meg inn til timen.Dette resulterte i stryk i samtlige fag.. (Bildet er fra 1.kl videregående)

5.Året etter gikk jeg på folkehøgskole påHurdal Verk.
Her ble jeg utvist rett etter jul for godt.
Men hele skolen gikk i demonstrasjonstog for at jeg skulle få bli.
De hadde laget faner med slagord på og greier..Så jeg som hadde pakka hele natta og skulle til å reise fikk beskjed i siste sekund om at jeg fikk bli allikevel!
Det kommer jeg ikke til å glemme!

6.Avslutter her med mitt bibelskoleår på Ansgar bibelskole i Kristiansand skoleåret 92/93.
Jeg hadde forstått at om det skulle bli noe skikk på meg så måtte jeg enten gå i militæret(!!) eller gå på bibelskole.(Jeg skjønte intuitivt at det jeg trengte var disiplin..)
Jeg valgte bibelskole.
Spørs om ikke militæret hadde vært et heldigere valg..
Det var jo så mange kristne folk der på bibelskolen....og de var jo så rare..
Og slik forholdt det seg også for min medelev, Kenneth som skulle bli min gode kamerat fra da av.(Han ble utvist til jul pga øldrikking,jeg slapp unna fordi jeg hadde en "ydmyk holdning"..)
Men livet på bibelskolen ble ikke det samme uten Kenneth så jeg slutta til påske av egen fri vilje og gifta meg senere på året med en heavymetaller jeg var blitt kjent med utenfor skolen...Men det er en annen historie: ) (Er for ordens skyld ikke han jeg er gift med nå)

Det kunne nok blitt atskillig flere punkter på denne"Hva- du- ikke- vet- om- meg"-stafetten,men jeg tenker det får greie seg ja..
Og alt dette jeg har skrevet om nå er jo så lenge lenge siden.
Det er godt man er velsigna med selvironi,
og en nådig Gud!:)

Hmm..hvem er det som ikke har fått utfordringa enda??
Vennligst tips meg om du har oversikten.

10 Comments:

Blogger Lynglimt fra Gordon said...

stilig bilde må jeg si......det det må jeg virkelig si

9:04 p.m.  
Blogger Himayalaya said...

He he...ja jeg er ikke så rent lite stolt selv...Det bildet burde egentlig være utleverende nok i seg selv spør du meg..

2:11 a.m.  
Blogger Himayalaya said...

Vil forresten bare nevne at da mannen min leste avsløringene mine så sa han bare:"pingle!"Også jeg som syntes jeg var veldig så åpenhjertig...

2:40 a.m.  
Blogger Roy-Olav said...

Hm, spreke greier dette. Imponerende å stryke i alle fag på videregående ;-)

Men det gikk vel bra til slutt...

12:07 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Tøft bilde! Du må ha vært kuleste jenta på skolen. Og villeste også hvis du levde opp til de andre punktene

3:16 p.m.  
Blogger Kenneth said...

Haha! Dette var svært fornøyelig. Stakkars han som du gikk på Ansgar-skolen med, sier nå jeg. Han kan umulig ha gjort det til noe stort her i livet ;-)

8:27 p.m.  
Blogger Bestemor Aud said...

Ikke mye av dette som mamma ikke har fått vite etter hvert! Men dette var jo bare en liten flik av det du var og gjorde.
Resultatet taler forøvrig for seg! Jeg er kjempefornøyd, og setter stadig stor pris på dine bidrag til mitt liv!
Jeg har forresten alltid syns at det bildet er flott!

8:39 p.m.  
Blogger Ken Knud said...

Kjære Maya,

Takk for at du satte en så lav standard for oss som kom etter.
Det gjorde alt så mye mer levelig.

Vennlig hilsen Benjamin.

2:29 p.m.  
Blogger Himayalaya said...

He he...ingen årsak lillebror!
Anytime!

4:30 p.m.  
Anonymous Ann-Marie Amsa Skreros said...

Må si meg enig med Aud her; du forteller jo kun en bitteliten bit av hvem du var;)

Den personen jeg så var i tillegg en kjærlig, omsorgsfull, musikalsk, tenkende/reflekterende, intelligent og rettferdig person. Du godtok sjelden at ting "bare var slik", men skulle ha en god forklaring. (Ikke at du alltid godtok dem heller....hehe)

Tror du har vært en utfordring for dine nærmeste mer enn en gang, og når jeg i dag ser nærheten dere likevel har blir jeg ydmyk. Du har hatt fantastiske foreldre, Maya!! De har virkelig vært fylt til randen av både visdom og kjærlighet til deg!

Ta det til dere, Aud og Håkon;)

10:54 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home

Free Counter